در نخستین ساعات آدینه، روح و جان سپیدپوشانِ بیتالله الحرام با نجوای عاشقانه «ندبه» گره خورد تا گریههای شوقِ حضور در حریم یار، با تمنای ظهورِ منجی عالم بشریت پیوندی آسمانی یابد.
آیین معنوی دعای پرفیض ندبه، صبح امروز با حضور زمزمهوار و پرشور زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد. ضیوفالرحمان که میهمان سفره کرامت الهی هستند، یکصدا فریاد «یا صاحب الزمان» سر دادند و در زیباترین نقطه زمین، فرج یوسف گمگشته زهرا را از خدای کعبه تمنا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی حج، شهر مکه امروز با حرارت اشتیاق زائرانی روشن شد که دل در گروی ولایت دارند. زائران ایرانی که در هتلهای «ویولت» و «بلدالطیب» گرد هم آمده بودند، با زمزمه فرازهای جانسوز این دعا، غربتِ غیبت را در آغوشِ رحمتِ حرم ندا زدند.
آنگاه که صدای ناله زائران بلند شد که: «عَزيزٌ عَلَيَّ اَنْ اَرَي الْخَلْقَ وَلا تُري...» (سخت است بر من که همه را ببینم و تو را نبینم)، و در جوار بیتالله الحرام، غریبانه به جستوجوی مولایشان پرداختند و اشکها بی اختیارجاری شد.
در این آیین ها که به همت بعثه مقام معظم رهبری در فضایی سرشار از حزن و امید برگزار شد، خطیبان با تبیین جایگاهِ «انتظار در حرم»، بر پیوند ناگسستنی حج و ولایت تأکید کردند و ذاکران اهلبیت (ع) نیز با مديحهسرایی و روضهخوانی فضایی مالامال از معنویت و اخلاص آفریدند.
در این صبح جمعه، دلهای زائران ایرانی بر گردِ یادِ امام غایب طواف کردند تا حجشان با عطر و بوی ولایت عجین شود.
منبع : روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری